ארונות קיר, פרקטיות מול אסתטיות

ארונות קיר, כמו ארונות אחרים מהווים מקום אכסון אופטימאלי ונגיש המאפשר לנו להניח בו את החפצים שלנו בסדר מסוים. אותו סדר הנחת החפצים מאפשר לנו לשלוך מאוחר יותר את החפצים הנדרים בקלות וביעלות רבה. חלל פנימי של ארונות קיר נוחים, הינו חלל שמאפשר לנו נגישות רבה ככל האפשר אל אותם חפצים ובנוסף מצליח לאכסן כמות רבה ככל הניתן של חפצים. למעשה ארונות קיר אידיאלים, יהיו אלה שיאפשרו לנו אכסון בלתי מוגבל של חפצים בנוסף ליכולת שליפה מידית של כל אחד ואחד מאותם חפצים.

זוהי החשיבות הפרקטית של ארונות קיר, אולם שינה חשיבות נוספת לאותם ארונות קיר שנמצאים בביתנו, זוהי החשיבות האסתטית. ארונות קיר הינם חלק בלתי נפרד אופן העיצוב של הבית וממרחב המחיה. כאשר אנו מעצבים את אותו חלל מחייה, תוך רצון ליצור מרחב מחייה אסתטי ואינטגראלי, עלינו לקחת בחשבון את כל מרכיבי הבית, כולל את ארונות הקיר. 

ארונות קיר משמשים כחלק חשוב במיוחד בעיצוב הבית, שכן במקרים רבים נראים ארונות קיר שונים כחלק בלתי נפרד מהחלל השלדי של הבית. גודלם הרב והאופן שבו הם ממוקמים אל מול קיר החדר מעניקה להם תפקיד חשוב במראה החדר ופוטנציאל גדול לתרומה למראה החדר והבית כולו.

ארונות קיר אסתטיים שמתאימים לחלל החדר, עשויים לתרום למראה הכללי ולתחושת השהייה בחלל. מנגד ארונות קיר שאינם אסתטיים ושאינם מתאימים לחלל החדר עשויים ליצור תחושת מחנק וחוסר מרחב שתביא ליצירת מרחב שהייה לא נוח ומאיים.

אמנם לא נוותר על החשיבות הפרקטית של האכסון, ארונות קיר חייבים להיות מרחב אכסון נוח ויעיל. אולם לאחר שבחנו את הצד הפרקטי עלינו לבחון היטב גם את הצד האסתטי של ארונות הקיר ואת האופן שבו נוכל לשלב אותו עם חלל הבית.