ארונות חדרי ילדים

בחירת ארונות לחדרי ילדים דורשת דיון מדוקדק אשר במסגרתו בטיחות הילד וטובתו. אין מדובר רק על בטיחות מפני פציעות ושימוש בטוח אלא גם על נושאים פרטניים יותר כמו הפרשי גובה רצויים בין הילד לקצה הארון, סוגי המדפים שצריכים להיות בארונות הללו כך שהילד יתנהל ביעילות ועוד מספר נושאים אשר חשוב לתת עליהם את הדין בטרם תחליטו מהו הארון הרצוי.
 
בטיחות הילד
 
ברור ומובן שהנושא הראשוני שבלעדיו לא ניתן לבחור את הארון – הוא בטיחות הילד. רצוי להימנע מבחירת ארונות עם ידיות פרזול חדות, צירים שההפרש בינם לבין דלת הארון קטן מדי ויוצר זווית חדה מדי שעלולה להביא לפציעות, וכן – לדאוג שהארון יהיה גבוה מהילד באופן משמעותי. בתא הגבוה ניתן לאחסן לו בגדי קיץ בחורף ולהיפך, או חפצים לשימוש בטווח הרחוק מאד. רצוי לצרף גם הדום לדריכה ליד הארון, אשר באמצעותו אתם (או הילד אם הוא גדול, ורכש את האחריות הנדרשת) תוכלו להוריד ציוד בהידרשכם.
 
הפרשי גובה רצויים בין הילד לארון
 
רצוי שלתאים הנמוכים והבינוניים (האמצעיים) הוא יגיע ברוב האזורים שלהם, ולתאים המוגדרים גבוהים רצוי שלא תהיה לו גישה ללא הדום. כך, הילד יוכל לעתים להבין שצריך "לעבוד" כדי לסדר את החדר, ויתרה מכך, כשהילד מאד קטן ייתכן ויהיו חפצים שלא הייתם רוצים לאפשר לו גישה אליהם כמו משחקים המצריכים חיבור לחשמל – שכנראה רק אתם תרצו להיות אלה שמחברים לו אותם.
 
מדפים בתוך הארון: מבנה ותכונות
 
ארון יכול לשמש לאחסון בגדים והוא יכול לשמש גם ככוננית בהינתן מדפים מתאימים לאחסון ספרים ותקליטורים. במידה וזהו הארון המדובר, רצוי לבחור בארון ללא הפרדה בין ספר לספר או תקליטור ותקליטור, ואז נוצרים שני אלמנטים שמשמשים את טובת הילד. נוצר אמנם חיסרון שאם הילד ישלוף משהו מהמדפים הללו, שאר התכולה (ספרים או תכולה אחרת) תהיה בסכנת נפילה, מה שמצריך שליפה עדינה. היתרון יהיה – שהחזרת הספר למדף תתבצע ממש בקלות, בעוד שאם היה זה מדף עם חוצצים נפרדים – אז דווקא היו לילד קשיים בהחזרת המוצר ולא בשליפתו. מדוע חשוב שההיפך הוא שיקרה? משום שהילד מצד אחד צריך ללמוד משמעת וזהירות, ומצד שני להבין שכדאי לו לסדר את החדר, כי זה פשוט הרבה יותר קל מלעשות את הפעולה ההפוכה.
 
ומה עוד כדאי לכם לדעת על ריהוט חדר הילדים? שעיצוב החדר אף פעם לא נגמר. כל פינה נתונה לעיצוב, ולכל אחת מפינות החדר של שלל אביזריו - יש לתת את הדעת. קחו לדוגמא את בחירת המיטה לילד. לא פעם אנו נתקלים במבחר גדול מאוד של מיטות מכל הסוגים, כגון מיטות מתכווננות במבחר דגמים, מיטות מעוצבות לנוער, מיטה וחצי ועוד ולא תמיד יודעים במה לבחור. לכן לפני שמאבדים את הראש בעיצוב חדר הילדים והנוער, חשוב לקבוע תקציב מסודר לכל מה שתרצו לרכוש החל ממיטה לילד או לבן הנוער ועד לאקססוריז והפרטים הקטנים ביותר בחדר.